Stripverhalenserie: Donald Duck
Titel: Altijd raak nooit prijs!
vorige CB.V596 volgende (De Duck stripverhalen van Carl Barks)
vorige V616 volgende (Stripverhalen van Donald Duck)
Volgnummer: CB.V596 ( V616 )
Titel in originele taal:Once upon a carnival
Code: WDC 279
Eerste publicatie in: WDC 279
Datum eerste uitgave: 12-63
Lengte in pagina's: 10
Tekenaar: Carl Barks
Schrijver: Carl Barks
Uri ohbef3
Stripboeken:
1.87+1
2.16+6
4.48+5
Stripbladen:
NLDD:1965-9
NLDD:1991-7
Samenvatting: Kwik, Kwek en Kwak oefenen het ballengooien op de Jonge Woudlopers Scherpwerper Oefenbaan. Ze zijn er inmiddels erg goed in, maar kunnen er eigenlijk niets nuttigs mee doen want ze zijn te jong om al honkbal te mogen spelen. Er is kermis in de stad en Donald staat daar met een ballengooikraam. Wie daar met drie ballen voor een dubbeltje drie katten omver gooit, krijgt een lamp. De Jonge Woudlopers hebben toevallig een lamp nodig voor de Hal der Helden en omdat ze denken niet te kunnen falen proberen Kwik, Kwek en Kwak de lamp bij hun oom te winnen. Maar het lukt Kwak niet om de katten te raken omdat de ballen zwieberen. Kwik gebruikt zijn terugdraaiende trekbal om het zwieberen te compenseren en gooit twee katten omver. Met zijn derde bal raakt hij de laatste kat die begint te spinnen maar valt toch niet om. Kwak ontdekt echter dat Donald een mechaniek heeft waarmee de katten vastgehouden worden. Met een pedaal kan Donald bepalen welke katten los staan en welke vast. Inmiddels is het ook Kwik niet gelukt de katten om te gooien maar Kwak snijdt de touwen van het mechaniek door. Hierdoor lukt het hem daarna wel de katten om te gooien en ze winnen een lamp, maar de lamp is echter van karton. Donald zegt dat de lamp weldegelijk kan branden. Ze moeten hem maar in brand steken en Kwik, Kwek en Kwak voelen zich voor veertig cent opgelicht. Een grote sterke man komt voorbij en hij wil ook ballen gooien. Donald heeft dat liever niet omdat zijn mechaniek stuk is, maar de man staat er op. De man gooit in één worp met drie ballen tegelijk alle katten om en Donald geeft ook hem een papieren lamp. De man voelt zich ook bedrogen en wil zijn dubbeltje terug. Donald vlucht, maar de man gaat achter hem aan. Als Donald via een touw over een doek tussen palen wil klimmen, valt hij in de loop van een kanon. Een paar clowns willen op de kermis een gehaktbal naar mars schieten om te bepalen of de marsmannetjes vegetariërs zijn. Als de Martianen de gehaktbal terugsturen is het bewezen dat ze vegetariërs zijn. De clowns steken de lont van het kanon aan maar Donald zit vast en kan er niet uit. Kwik, Kwek en Kwak vragen het experiment te stoppen maar de clowns weigeren. Kwik, Kwek en Kwak willen de lont doven door er ballen tegenaan te gooien, maar de ballen uit de kraam van Donald zwieberen echt te veel en ze missen de lont steeds. Ze zien een echte honkballer voorbijlopen met een echte honkbal. Ze grijpen de honkbal waarmee ze de lont net op tijd doven. Iedereen is boos op hen maar hun oom is gered. Als beloning wil Donald Kwik, Kwek en Kwak helpen om een lamp te krijgen. Hij geeft hun de vier dubbeltjes terug.
Items:
Categorie Nederlands pl. Engels pl.
Hoofdpersoon Donald Duck 2.1 Donald Duck 2.1
Hoofdpersoon Kwik Kwek en Kwak 1.1 Huey Duey and Louie 1.1
Club Jonge Woudlopers 1.1 Junior Woodchucks 1.1
Muur Jonge Woudlopers Scherpwerper Oefenbaan 1.1 Junior Woodchucks' Target Ranch 1.1
Kist Ballenbak 1.4 Ball Locker 1.4
Realiteit Duckdom 1.4
Bord Test uw behendigheid 1.5 Games of Skill 1.5
Bord Altijd prijs! 1.5 Prizes Stunts Rides! 1.5
Gebouw Hal der Helden 2.2 Hall of Heroes 2.2
Afvalbak Vuilnis 6.2 Trash 6.2
Gebouw Vrijheidsbeeld 6.1 Eiffel Tower 6.1
Hemellichaam Mars 8.2 Mars 8.2
Groep Duckstadse Dreumesdivisie 1.4 Little League 1.4
Stad Duckstad 1.4