Het geldpakhuis van Oom Dagobert wordt veelvuldig getroffen door bliksem en zware stormen. Gelukkig heeft Oom Dagobert zijn geldpakhuis beschermd met bliksemafleiders en stormbeveiligers. Niemand heeft de stormen zien aankomen maar Oom Dagobert weet wel waar ze vandaan komen. Het is Zwarte Magica die de wervelstormen en bliksem op hem afgestuurd heeft want zij wil het geluksdubbeltje bemachtigen. Zijn spionnen berichten hem bovendien dat zij nog meer narigheid naar hem toe zal sturen. Oom Dagobert, Donald en Kwik, Kwek en Kwak die hem helpen het geldpakhuis te beschermen trekken daarom hun hitte-bestendige pakken met helmen aan. Zwarte Magica heeft in een Griekse tempelruïne stenen toverformules gevonden die haar met haar toverstok in staat stellen de macht over het weer, wind, water en vuur te krijgen. Ze maakt stormen en kan kometen en meteorieten uit de ruimte laten komen. Zij stuurt een komeet naar het geldpakhuis maar het geldpakhuis weerstaat de dreun gemakkelijk. Door ijswater uit de muren te laten stromen dooft Oom Dagobert het vuur van de meteoriet. Zwarte Magica staat bij het geldpakhuis te kijken en wordt boos dat het nog heel is. Oom Dagobert verwacht een nog grotere klap en bereidt zich daarop voor. Hij wil ook de helm van zijn hitte-bestendige pak opzetten, maar die kan hij niet vinden. Om zich te beschermen gaat hij daarom in de voorraadkast zitten. Ze schakelen het krachtveld van de magnetische afstoter in. Zwarte Magica stuurt een enorme komeet op het geldpakhuis af, maar ook deze klap wordt doorstaan. Zij zijn allen ongedeerd, maar Oom Dagobert zit onder de inkt omdat alle inktflessen uit de voorraadkast gebroken zijn. Hij ziet dat er in de komeet veel goud en veel diamanten zitten en is blij dat dat nu allemaal van hem is want de komeet ligt op zijn grond. Zwarte Magica is woedend want met geweld kan ze blijkbaar het geluksdubbeltje niet te pakken krijgen. Oom Dagobert wast zijn hoofd maar vergeet een klein vlekje achterop zijn hoofd weg te halen. Hij laat het zitten als aandenken. Op weg naar het vliegtuig om naar huis te gaan besluit Zwarte Magica nog één poging te wagen om het geluksdubbeltje te stelen. Ze gaat het vliegtuig in, maar verandert zichzelf daar in een stewardess. De spionnen van Oom Dagobert zien haar het vliegtuig in gaan en berichten Oom Dagobert dat Zwarte Magica gaat vertrekken. Oom Dagobert is tevreden en gaat naar de burgemeester voor een bespreking. Hij geeft Donald de opdracht niemand behalve hemzelf het geldpakhuis binnen te laten. Zwarte Magica kan de gedachten van Oom Dagobert lezen en gaat zelf naar de burgemeester voordat Oom Dagobert daar aankomt. Ze bedwelmt de burgemeester en verandert zichzelf in de burgemeester. Als Oom Dagobert bij de burgemeester komt lokt ze hem in de val en door hem te hypnotiseren komt ze achter de combinatie van de kluis. Ze verandert zichzelf in Oom Dagobert en gaat naar het geldpakhuis. Donald laat haar binnen, maar hij vindt wel dat Oom Dagobert zich vreemd gedraagt. Ze pakt het geluksdubbeltje, maar als ze weg wil gaan ontdekken Kwik, Kwek en Kwak dat Oom Dagobert geen zwart plekje meer achter op zijn hoofd heeft. Met behulp van een brandslang spuiten ze Zwarte Magica onder het water en Donald probeert het geluksdubbeltje terug te pakken. Eén van de neefjes pakt haar toverstaf af en rent naar buiten. Hij breekt de toverstaf in kleine stukjes. Oom Dagobert is bijgekomen en grijpt als hij terugkomt zijn geluksdubbeltje en rent weg. Zwarte Magica probeert nog met een stuk toverstaf een komeet op hem af te sturen maar er komen alleen kleine komeetjes die het achterwerk van Oom Dagobert verbranden. Ze weten allen veilig met het geluksdubbeltje terug in het geldpakhuis te komen. Oom Dagobert laat het inktvlekje als aandenken aan dit avontuur op zijn hoofd zitten, maar moet met blaren op een stapel kussens zitten.
Items:
Categorie
Nederlands
pl.
Orgineel
pl.
Hoofdpersoon
Donald Duck
2.2
Donald Duck
2.2
Hoofdpersoon
Kwik Kwek en Kwak
2.5
Huey Duey and Louie
2.5
Hoofdpersoon
Oom Dagobert
1.3
Uncle Scrooge
1.3
Hoofdpersoon
Zwarte Magica
3.2
Magica
3.2
Dieptemeter
96
3.1
Dept Gauge 96
3.1
Munt
Geluksdubbeltje
3.2
Old Number One
3.2
Bord
Geluksdubbeltje
3.4
Old No. 1
3.4
Berg
Vesuvius
3.8
Vesuvius
3.8
Mythisch Figuur
Zeus
4.6
Urn
Slangen Tongen
4.5
Bat Claws
4.5
Urn
Drakentanden
4.5
Toads'Teeth
4.5
Mythisch Figuur
Circe
4.7
Mythisch Figuur
Boreas
4.4
Mythisch Figuur
Juno
4.8
Mythisch Figuur
Furies
4.8
Dans
Fandango
5.3
Hemellichaam
Milky Way
5.6
Stad
Duckstad
1.1
Duckburg
1.1
Wegwijzer
Naar de vliegtuigen
10.7
Overseas Flights
10.7
Afvalbak
Afval
10.7
Trash
10.7
Bord
Kaartjes
10.8
Tickets
10.8
Land
Italy
11.1
Vliegtuigstoelnummer
13
11.6
13
11.6
Bord
Taxi
11.8
Taxi
11.8
Bord
CAN
11.8
Bord
Wegwezen
12.1
Keep Away
12.1
Gebouw
Geldpakuis van Dagobert Duck
12.1
McDuck's Money Bin
12.1
Bureau
Burgemeester
13.1
Mayor
13.1
Kluis combinatie
Zeven naar rechts terug naar drie halve slag naar links draaien
14.7
Right turn to seven back to three and a half left spin dial twice to right